söndag 30 mars 2008

Utvärdering

Nu har jag prenumererat på nyhetsflöden några dagar och tänkte utvärdera tjänsterna lite. Jag gillar funktionen och eftersom jag inte har så många sidor som jag följer så funkar det här med att lägga till aktiva bokmärken i Mozilla utmärkt. Jag testade även att prenumerera på bloggarna från BLR via Google Reader och först fattade jag inte varför jag bara fick gammal skåpmat som inte ändrades. Jag petade in funktionen Nästa - i bokmärkesfältet och fick då upp Kakans senaste inlägg som vid tillfället faktiskt var det senaste inlägget. Hurra! Det innebar att jag själv måste ha missat att göra någon funktion i Google Reader med andra ord. Och mycket riktigt behövde man markera alla inlägg som lästa innan den visar senast uppdaterade inlägg... man lär så länge man lever! Jag har använt Google Reader eftersom jag sitter hemma och pysslar och tyvärr inte har snarfer, som ju annars har ett mycket coolare namn. Men jag är ju inte så cool så det här passar nog bra. :)

3 kommentarer:

Katharina sa...

1. Du är übercool. Ingen som helst tvekan på det. Helt klart snarf-material.
2. Vill du ha snarfern så är den gratis och går att ladda ner här: http://www.snarfware.com/

Karin E sa...

Min fråga är hur du lyckades lägga in senaste blogg-kommentarerna i google reader? Hittar ingen rss-knapp eller vad det nu heter för att lägga in sidan? Det som kom var ju kursmomentens senaste inlägg.

Lena sa...

Tack Katharina men jag tror jag googlereadar lite till istället för snarfrar. :)

Karin! Det finns kanske något enklare sätt men jag prenumerarade på de bloggar jag ville genom att klistra in feeds-adressen i google reader. Den du får upp längst ner på bloggens sida.