tisdag 1 april 2008

April april

I morse när jag vaknade kände jag helt plötsligt att html, feeds, RSS, snarfer, tags och annat inte är nåt problem, jag behärskar allt! Men sen insåg jag, precis som ni gör nu, att detta är ju dagens aprilskämt. Ibland fattar jag ingenting... Jag tycker inte att de uppgifter vi fått hittills är särskilt svåra och webbgruppen har ju lagt ner sjukt mycket arbete på att göra väldigt lättfattliga lathundar och bra information! Däremot kan jag ibland fastna i tekniken och inte förstå sambandet, eller hur något egentligen fungerar rent praktiskt. Hur kommer det där RSS-flödet in i Google reader? osv... Ibland jag att jag visste mer vad som händer bakom kulisserna i datorn men där krävs det ju mer kunskaper och utbildning. Så ibland är jag helt enkelt snurrig. MEN (och detta är ett positivt men och inte ett Tony Irving-men...) jag tycker det här är jätteroligt och ju mer man lär sig ju roligare blir det. Sen får jag ju acceptera att detta är ett område jag nog aldrig kommer att behärska men det måste man ju inte göra! Jag ska göra mitt allra bästa att hänga med i alla fall och har redan lärt mig massvis, och blivit nyfiken på mer! Man kan inte ha full koll på alla områden så jag är glad att jag faktiskt har ett område som jag behärskar till fullo, jag talar naturligtvis om glassätning. Där är jag kung (eller drottning) och skulle nog kunna hålla kurser i ämnet men är tveksam till hur stor uppslutning det skulle bli... Men håll ögonen öppna, snart kommer kanske en 5-poängskurs i glassätning på Högskolan! ;)

3 kommentarer:

Daniel sa...

Tack Lena, för snälla ord om våra försök att förklara. Men när försöken inte räcker till är du varmt välkommen att fråga! Gärna i 23 Saker-bloggen, så att fler kan ta del av eventuella svar. Det är bara kul när ni faktiskt vill veta mer, då känns det som om man lyckats lite grand iallafall.

Lena sa...

Jag tycker ni har lyckats jättebra! Det lär nog hamna en o annan fråga i 23 saker-bloggen så småningom.

Christel sa...

Jag anmäler mig här och nu! 5p glass lär gå som en dans för mig!