torsdag 26 juni 2008

SM i sms

Jag hörde på radion idag att just nu pågår SM i sms i Borlänge. Där borde ju jag vara med! Jag är the queen of sms. Jag ringer knappt med min telefon utan sms:ar nästan enbart. Jag tror t.o.m. jag har ett särskilt sms-abonnemang. Alltså borde jag vara i Borlänge just nu och vinna SM i sms! Det fick mig även att fundera över om det finns något SM inom biblioteksvärlden som vi kan ställa upp i? (förutom just biblioteks-SM då...) Kanske finns det SM i katalogisering? Eller SM i bokuppsättning? Eller varför inte SM i informationssökning. Jag tycker vi undersöker saken BUMS! Under tiden ska jag fortsätta att öva på min sms:ning, kanske blir det Borlänge nästa år för mig! (och sen kan ni räkna alla ggr jag skrivit SM eller sms i det här inlägget, tyvärr vinner ni inget pris men det är ju alltid kul att räkna!) :)

2 kommentarer:

Kristallena sa...

I såfall kan jag utnämna mig till den stora förloraren i en sådan tävling! Jag är jättelångsam på att skriva sms och tycker det enbart är jobbigt att manövrera de små knapparna...
Vad gäller SM i bokuppsättning skulle jag också komma långt ner. Jag är verkligen inte snabb! Pust!

Lena sa...

Det är åldern Lena! ;)