måndag 2 juni 2008

Allting har ett slut...

...så också 23 saker för BLR. För att göra en liten utvärdering så kan jag börja med att säga att det har varit jätteroligt att greja med detta under våren. I dubbel bemärkelse för mig som är lite bortkopplad från jobbet för tillfället, det får man ju allt lov att säga. Därför har de olika kurstillfällena inte bara varit lärorika för mig, jag har även fått umgås lite med vuxna människor en stund (och en gravid kvinna). Jag tycker att idén om 23 saker är väldigt bra och att alla i webgruppen har jobbat väldigt hårt för att göra intressanta och roliga föreläsningar och ett proffsigt kursmaterial (liksom Eli efterlyser jag att detta ligger kvar på intranätet sedan). Ett extra plus har ju självklart varit att man har kunnat följa allas bloggar där inte bara 23 saker har avhandlats utan även lite ditt och datt. Många intressanta åsikter och tips, och återigen en extra bra grej för föräldralediga personer :) Förmodligen har alla inte nytta av, eller kommer att använda sig av allt som vi har lärt oss på den här kursen men det var ju inte meningen heller. Meningen var ju att vi skulle testa på och lära oss mer om tjänster som vi kanske inte använt innan. En del av det som tagits upp under 23 saker har jag nosat lite på innan, en del behärskar jag ganska bra och en del har varit helt nytt! Mycket roligt och lärorikt och jag ser fram emot att börja jobba i augusti och upptäcka mer om web 2.0. Vi syns på avslutningen på onsdag!

Inga kommentarer: