torsdag 25 september 2008

Bokmässan

Idag tillbringade jag hela dagen på Bokmässan. Jag var förmodligen inte i närheten av att se så många kändisar som kändismagneten Svante... men jag såg i alla fall det man alltid ser på mässan, och det är Jan Guillou i sin väst. En klassiker! Jag lyssnade också på några kortisar, bl.a. en som handlade om världens bästa barnboksförfattare och en där Åke Edwardsson berättade lite om sitt beslut att avsluta sin Erik Winter-karaktär och tillika deckarförfattarkarriär. Inget som har med mitt jobb att göra direkt men inte mindre intressant för det! Däremot missade jag när Sofia pratade på Biblioteksscenen för den (fantastiskt deliciösa) pizza som jag just då smaskade i mig tog lite tid på sig... men jag gissar att det gick bra! Jag tycker det var en rolig mässa i år men jag måste säga att jag inte såg alls mycket av årets tema - Lettland. Det kändes lite nödtorftigt inlagt på något sätt. Men jag kanske bara befann mig i fel del av mässan hela tiden. Det blev en hel del handlande som vanligt och när jag kom hem var Oliver väldigt nyfiken på både böckerna och den mjukistipi som jag inhandlat i Oskar och Ellens monter. Jag tänkte att jag kanske kunde lyckas överföra mitt indianintresse på honom, man vet ju aldrig vad som fastnar! Den fina röda draken jag köpte var han däremot måttligt intresserad av, men det var ju bara kul för mig för då kan jag ha den för mig själv. :)

1 kommentar:

Kristallena sa...

Ja visst är Svante en kändismagnet. Han fick många poäng för Kronprinsessan och Peter Stormare! Jag lyckas också bara se de mest förekommande.