tisdag 30 september 2008

Hjärnan på lågfart

I natt skulle jag göra en god gärning genom att vid midnatt (då biljetterna släpps) sitta framför datorn och beställa billiga tågbiljetter till mina föräldrar som ska åka hem till nyår efter att ha firat jul här nere. Det vara bara det att min hjärna hängde inte riktigt med. Det kan bero på att timmen var sen och jag inte direkt är van att vara uppe och hoppa kl 24.00 på nätterna. Men det kan även vara så att jag lider av samma sak som Christel, post-graviditets-läs-och-skrivsvårigheter. Eller så funkar hjärnan bara på lågfart just nu helt enkelt med tanke på att jag gjorde en liknande tabbe på jobbet på dagen genom att glömma att fylla i mina utlägg i reseräkningen... Jag tryckte på spara definitiv, vilket så här i efterhand kan tyckas vara ett osedvanligt klantigt beslut, men men, tillbaka till datorn, mitt i natten, i Sandared, där allt är mörkt runt omkring, endast Lena är vaken. Ögonblicket är nära, jag har bokat biljetter, hyfsat billigt och längtar till sängen och min kudde. Då upptäcker jag att jag lyckats beställa biljetter till den 29 november istället för december. Biljetter som inte går att boka om eller lämna tillbaka. Så jag beställde en gång till, denna gång till rätt datum, den 29 december. Jag får helt enkelt stå mitt kast. Kanske kan jag bli en sån här som vi alla tycker så illa om just nu, de som köper upp billiga tågbiljetter precis när de släpps och sen säljer dom dyrt på Tradera till desperata jultörstande glömska människor som glömt att beställa innan den 22 december... Men jag tänker inte ta mer betalt än just för biljetten för jag ser mig mer som en Robin Hood än en Prins John. Nu lägger jag det här bakom mig och ser det positiva i det hela, vilket faktiskt är att jag mot alla odds lyckades hålla mig vaken till över midnatt en vardag, inte illa!

2 kommentarer:

Katharina sa...

Det är rätt! Lyft fram det positiva! =)

Lena sa...

ja visst var det bra? :) Och jag glömde ju att skriva att om det är någon som är sugen på 2 tågbiljetter från Borås- Stockholm den 29 november kl: 18.02 så vet ni vart ni ska vända er! :)