måndag 12 maj 2008

Min kropp!

Aj aj aj, jag är verkligen ingen kroppsarbetare... slavdrivaren mamma har varit här och styrt upp verksamheten så nu är grönsakslandet uppgrävt och i helgen planterade vi potatis, sallad, rädisor, lök m.m. Vi hoppas på lika god skörd som förra året! Alla rabatter är rensade och fixade, gräsmattan klippt, altanen färdigmålad och oljad (äntligen!) och trädgårdsmöblerna är rengjorda. Pust. Som ni förstår har jag knappt hunnit facebooka och ännu mindre festat runt i Second Life. Men jag ska sätta fart så fort jag får en ledig stund. Just nu sover oliven i sin vagn ute i skuggan och jag ska äta upp helgens grillrester till lunch. På återseende!

2 kommentarer:

Katharina sa...

Det kommer med andra ord att vara så värt det! Tänk att sitta på altanen i sommar och bara njuta. Eller gå ut och hämta sallad i landet. Det är så man får se det serru. Själv är jag helstel i kroppen idag (hade lite smått problem att ta mig ur sängen efter mitt-på-dagen-vilan på sängen) pga Smulan och jag har kommit fram till att det är nog värt det också.

Lena sa...

hehe ja visst är det värt det! Både att få en snygg altan att softa på och en kaksmula som kommer som en liten sommarpresent och förgyller tillvaron!