torsdag 29 maj 2008

Podcast och Last.fm

Last.fm var verkligen något för mig, jag fastnade snabbt i skrobblandet och hittade nya artister att skriva upp på önskelistan till den kommande födelsedagen. Jag tycker det funkade bra att få fram liknande artister till den man skrev in, det verkar som att många före mig har skrobblat i singer/songwriterfacket... Ett litet minus med last.fm var att jag ibland tappade bort min egen sida, ingen riktigt bra meny. Men det ger sig kanske med tiden, när jag har använt det lite mer. Jag har även testat att prenumerera på några radioprogram, P4 Knattetimmen och P1 Spanarna. Jag laddade ner iTunes som programvara och det funkar jättebra, funderar på att lägga upp ett litet musik och radiobibliotek där när jag får tid. Jag gillar podcasting som idé och ska lägga över lite musik på min mp3-spelare också, hittills har jag bara lagt över redan existerande musik från datorn. (någon som har testat den där skivspelaren med usb-port än förresten?) Musik kan man aldrig få för mycket av fast jag ibland svettas när jag ser alla nya skivsläpp, ungefär som med nya böcker... Det här är ju ett bra sätt att få ner sin musik i den bärbara och ta med på promenaden tillsammans med stegräknaren såklart. Jag ser fram emot när BLR ska börja sända radio för våra låntagare. Kanske veckans boktips eller veckans engelska fras? Det finns ju INGA begränsningar!!!

1 kommentar:

Eli sa...

Ja, jag har provat. Köpte en på Clas Ohlson i vår, den dyrare. Annars finns det riktigt fina för flera tusen kronor. Jag har valt högsta inspelningskvalitet och tycker det är helt OK. Det är mycket enkelt att kopiera över till mp3.