tisdag 19 februari 2008

Anfäkta och anamma!

Ja som rubriken säger var jag förbannad igår kväll när vi kom hem. Någon hade varit och ätit upp innehållet i min kruka på framsidan! "¤%&# rådjur!!!!!! Rådjur är ju egentligen fantastiska och vackra varelser, men jag är inte kompis med dom när dom käkar upp mina grejer! Men vad trodde du sa sambon, det är ju sallad du har där. PRYDNADSKÅL kallas det älskling! sa jag då. Kanske får jag skylla mig själv, plantera salladsbuffé på lagom äthöjd dessutom under belysning. Hm. Annars händer det inte så mycket här i Sandared idag, O och jag har varit på babysim och gurglat och nu ska vi tillbringa dagen med att tvätta och skriva inköpslistor i värsta hemmafrustil! O kommer förstås inte göra nåt av detta utan bara rulla runt och öva på sina skånska rrrrrrr, igår rullade han från kylskåpet, ut i hallen och bort till toaletten. Jag undrar nu om nästa steg blir att jag lär honom rulla in på toan och där får han byta på sig själv. Vi får se hur det hela utvecklar sig.

1 kommentar:

Svante sa...

Å vad jag skrattade när jag läste! Salladsbuffé i äthöjd - strålande