torsdag 14 februari 2008

Läsvänligt eller inte?

Yes! För fjärde dagen i rad somnar O i sin egen säng när det är dags för eftermiddagsluren. Kan det bli en vana? Hoppas det. Har funderat på det här med bloggar, har precis som Daniel bloggat en del förut men aldrig riktigt tänkt så mycket på layouten direkt (inte här heller som ni kanske har märkt...). Men det viktiga för en läsvänlig blogg är ju först och främst innehållet, men även att den inte drunknar i allt för mycket krimskrams eller konstiga färger som gör den svårläst. Då tappar jag intresset direkt. Som ett exempel kollade jag lite på filmbloggar och tyckte den här var too much med en urjobbig bakgrund och sen dessutom mönster som bakgrund bakom själva inläggen, och för mycket plotter till höger. Den här bloggen kändes betydligt lättare att läsa men nu har jag inte kollat på innehållet direkt, bara så att ni vet :)

2 kommentarer:

Svante sa...

Tänk jag tycker du har en jättefin layout - behagliga färger, inte för mycket blingbling heller. Det värsta som finns i bloggsvängen tycker jag är svart bakgrund med vit text för det är så svårt att läsa

Kristallena sa...

Jag tycker också om din blogg Lena! Tack föresten för recensionen som var på den behagliga filmbloggen. Peter Jackssons King Kong hade vi tänkt att se ikväll. (Om vi orkar med alla jobbiga reklaminslag)