onsdag 27 februari 2008

Det perfekta REA-fyndet!

Idag har jag varit på jobbet och blivit orienterad i bildhanteringens underbara värld på webben. Många roliga grejer att pyssla med men som jag sa till Lisa - det blir ju ett heltidsjobb snart bara för att det är så mycket man vill göra! Sen insåg jag att det finns ju faktiskt folk som sysslar med sånt på heltid redan hehe Jag ska i alla fall ge mig i kast med ett webalbum på nätet snarast, Picasa har jag nosat lite på redan så det är ju alltid en start. Sen får vi se hur många spännande YouTube-filmer som kommer att ligga på personalens bloggar framöver... Oliver fick vara hos farmor länge idag eftersom hans mamma passade på att shoppa loss i "stan" efteråt och köpte en del nödvändiga prylar och en hel del onödiga... Men, jag hittade den perfekta boken till Oliver på bokrean! Bo går till biblioteket för 29 spänn! Hur spännande som helst! men tyvärr en traditionell bibliotekarie med rosa(?) hår, tantfrisyr och hornbågade glasögon som säger schhhh som ni kan se på framsidan. Men det kommer väl en tid när vi unga hippa och urflippade bibliotekarier porträtteras i barnböcker också! Och notera att jag nog allt vet att jag inte hör till den kateogorin - ÄN, vill säga! :)

Inga kommentarer: