onsdag 13 februari 2008

Oväntat besök

Idag hände tre oväntade saker på långpromenaden här i förorten. För det första luktade det vår ute när vi klev ut genom dörren. Mer slutet av april än början av februari som det ju faktiskt är. Sen plaskade två svanar omkring på sjön vilket är lite i tidigaste laget får man väl säga. (om man tittar noga ser man två vita prickar på bilden...) Och sist men inte minst mötte vi en livs levande rastaman här i Sandared! Med dreadlocks instoppade under den grön/gul/röda mössan. Coolt! Det känns skönt att veta att det finns plats för lite Bob Marley även här. Jag lyckades förminska sidhuvudsbilden också, det gällde att få till storleken rätt innan jag laddade in den i bloggen. Sicken tur.

4 kommentarer:

Sofia Arvidsson sa...

vilka roliga grejer du är med om sådär en vanlig dag! rastaman i förorten. själv ligger jag hemma och är sjuk och ynklig. gick en liten darrig promenad och såg några snödroppar, det var allt. men det var ju skönt med solen förstås.

Kristallena sa...

tycker du har lyckats ovanligt bra med din blogg Lena! Jättefin bild på dig och Oliven också! Inte gör det något att den är stor. Jag tycker den är aldeles lagom. Ha en skön alla hjärtans dag i förorten och njut av vårsolen!

Christel sa...

Glad Alla Hjärtans-Dag!!

Vad ni är fina du och Olli-Olli! Nu ska jag gå och ha söksupport så njut av livet i förorten - snart är det "en vårdvetenskaplig artikel" som gäller...

kram kram

ps visst är solen fin när man väl ser den!

Katharina sa...

jag ser svanarna om jag kisar!