måndag 4 augusti 2008

The Dark Knight

Om en vecka sitter jag här och har jobbat min första dag sen jag gick på mammaledighet. Alltså en vecka kvar i frihet, en veckas semster som ska fyllas med allt sånt jag inte hunnit med. :) Igår hade Stefan och jag lite vuxentid (som det tydligen kallas) och gick på bio och såg den nya omtalade Batmanfilmen, The Dark Knight. Det var lite kaos på bion eftersom biljettsystemet just lagt ner när vi kom, så det blev onumrerade platser med såna där gamla hederliga biobiljetter där man själv fick skriva vilken film man sett på baksidan... Men det löste sig till vår fördel kan man säga och filmen var riktigt bra. En mörk Batmanfilm där både Christian Bale och Heath Ledger gör bra roller. Den senare har ju varit väldigt hypad sen filmen kom ut och det har ju surrats om postum Oscar för just Heath Ledgers rollprestation som the Joker. Svårt att avgöra nu, jag blev i alla fall imponerad. Otäcka, OTÄCKA Jokern!

Bilden är hämtad från Wikipedia.

Inga kommentarer: