torsdag 28 augusti 2008

You're All I Need To Get By

Att vara ensam i bilen har helt klart sina fördelar. Man kan lyssna på precis vad man vill. Inte Djurens brevlåda (även om den hör till en av mina favoriter) och ännu mindre på Iron Maiden, Slayer eller annat otyg... (hör INTE till mina favoriter) Jag rotade fram min gamla egen- ihopsatta- soul-skiva och körde in den i bilstereon och inget får åminstone mig på bättre humör än gammal soul. Då menar jag inte dagens höftjuckande-stönande-segsoul utan riktig Motown-doakör-kostymsoul. Yes! Min absoluta favorit bland duetter all time står Marvin Gaye och Tammi Terrell för i You're All I Need To Get By. Jag får alltid rysningar när jag hör den och vet ni inte vilken låt jag menar så lyssna här nedanför. Sen undrar jag om inte Dobie Gray´s Drift away måste vara Abbas svar på Thank you for the music, eller tvärtom då eftersom den kom redan 1972. Hur som helst så är soul bra för själen :)

1 kommentar:

Katharina sa...

Djurens brevlåda är ju klockren! Eller den andra James och Karin skivan för den delen. Men din låt är ju också klockren, nästan mer än klockren faktiskt.

I vår bil väljer jag gärna bort Nick Cave och Tom Waits. Djurens brevlåda har inte hittat ut än, men det har Trazan och Banarne. Dom åker med oss lite titt som tätt, mest när vi får systersöner på besök i bilen. Då kan man sjunga om Kalle Kobra och Fantomen utan kläder hur många gånger som helst.