söndag 3 augusti 2008

Alla har vi olika talanger...

Den här veckan fick jag en osannolikt dålig idé. Jag skulle sy ett spjälskydd till sängen som Oliver brukar sova i hos farmor när han är där. Det skulle bli så billigt som möjligt så det blev ett gammalt lakan och lite gammal vadd jag hade kvar hemma. Det blev en fullständig katastrof från början till slut. Efter sju år och åtta bedrövelser och xxxx antal svordomar och bankningar inifrån syrummet alias tvättstugan så var schabrakat färdigt. Det kommer inte att visas någon bild här eller någon annanstans någonsin för detta spjälskydd är inte i närheten av något som duktiga Kakan har sytt ever! Där kan vi snacka talang! Nej det här var återigen sista gången jag tänker sy något avancerat på symaskin. Det är helt enkelt inte värt mödan. Det är bara att inse att alla har vi olika talanger. Sömnad är INTE en av mina...

2 kommentarer:

Katharina sa...

Ajdå... men funkar det? spjälskyddet alltså. för så länge funktionen finns där så spelar ju utseendet mindre roll egentligen. Själv har jag en halvsydd klänning liggandes som måste bli klar innan fredag, för då ska jag ha på mig den, och det är lättare om den är färdig...

Lena sa...

hehe, det finns ju superlim annars, du kan ju limma på delarna liksom!