fredag 15 augusti 2008

Första veckan avklarad!

Jag hade faktiskt längtat lite efter att börja jobba igen. Att få lite egna rutiner och träffa arbetskamrater och komma tillbaka till arbetslivet. Nu är första veckan avklarad och jag är helt slut, främst i huvudet. Min hjärna har inte förstått att jag vill att den ska gå på helfart, den samarbetar inte, vill inte koordinera mina tankar. Jag vet ju att det förmodligen bara tar några veckor innan jag kommer in i allt igen, det mesta sitter väl och lurar där bakom draperiet i hjärnan. Jag får bara dra det åt sidan. Återkomsten till jobbet blev kanske inte den mjukstart jag hade hoppats på men jag löser nog det med. På hemmafronten har det varit livat i veckan. Oliver och Stefan har tampats med varandra och det verkar ha gått över förväntan bra, så till den milda grad att jag knappt ägnades någon uppmärksamhet över huvudtaget när jag kom hem idag. Typiskt. Men det är väl bara så det ska vara. Förmodligen jämnar det ut sig i slutändan! Jag har haft glädjen att komma hem till dukat bord flera kvällar i veckan och bara till nya afrikanska rätter. Härligt! Jag hoppas det fortsätter så men sambon lovar ingenting. :) Ikväll blir det en dejt med sängen och boken Tusen strålande solar som jag inte hunnit läsa än. Men vi ses nästa vecka och då har jag nog hunnit laddat batterierna!

1 kommentar:

Katharina sa...

Hur känns det att ha fredag då? Och vad tyckte du om boken?