måndag 14 april 2008

Dagiskris

Det var ju inte så roligt idag när jag öppnade BT och läste att "efter jul kommer vi att ha jätteproblem" när det gäller att få ihop dagisplatser till alla babyboombarn. Det var jag medveten om redan innan för det behövdes ju inget geni att lägga ihop ett och ett som i det här fallet då det byggs mycket nytt och flyttar in barnfamiljer och unga par i var och vartannat hus i det här området. Oliven är anmäld till dagiskö och vi kan inte göra så mycket annat än hoppas på det bästa. I nödfall har vi ju farmor som bor 5 minuter bort med bilen och som för det mesta är hemma på dagarna. Men jag hoppas ju att Oliver ska få lite nya kompisar! Det ordnar sig nog. Just nu har vi fullt sjå här hemma att barnsäkra huset för den lilla marodören som far fram som en virvelvind och sopar rent överallt. Nu är det mellisdags och sen när jag får tid så måste jag sätta igång med tagsen. :)

Inga kommentarer: