onsdag 30 april 2008

Mindre webb, mer altan

Nu har projekt "måla altanen" börjat här hemma och igår höll jag på och målade till 21.30, sen blev det mörkt och grannen undrade nog vad jag höll på med. :) Idag har farmor passat Oliven så jag har kunnat måla resten ostört. Färgen räckte på millimetern, jag fick nästan skrapa ur det sista. Mer färg får inhandlas för en andra strykning. Sen ska trallen oljas och sen är det klart. Man har alltid saker att göra när man har hus kan jag meddela (om det var någon som trodde något annat). Nu hoppas jag bara att min förkylning ger med sig så jag kan bli lite pigg snart för det är ingen hit att måla i solsken medan huvudvärken bultar och hostattackerna spirar. I övrigt har det tydligen brunnit på Ica Köpet här i Sandared men jag var så upptagen med min altan att jag inte märkte någonting. Det var Kakan som berättade dom spännande nyheterna! Tydligen hade det startat i varmluftsugnen, så kan det gå när man bakar. Men Ica är öppet som vanligt, bara charkdisken är stängd (!). Detta har jag hört från en säker källa. Trevlig Valborg allihop! (och ja, vi glömde hissa flaggan idag igen, vi är hopplösa flaggstångsägare som snart blir lynchade av våra flaggfascistgrannar)

1 kommentar:

Katharina sa...

För att inte tala om vad Kungen kommer säga, när det rapporteras att man inte sett någon flagga i topp på hans födelsedag vid ett visst hus i Sandared. Jag skulle nog faktiskt oroa mig mer för Kungen än för grannen...