måndag 21 april 2008

Snuvigt barn och soligt väder

Jag får väl också skriva några rader om det vackra vädret, jag som är hemma och kan njuta av det menar jag! :) Solen är härlig och ibland hinner jag sitta på altanen och dricka kaffe och läsa en tidning. Fast just nu har jag en snuvig liten oliv hemma som snörvlar, gnäller och bara vill äta fruktpuré, han är inte lika förtjust i solen kan jag lova... ikväll har han ändå busat och smajlat en hel del så han är nog på bättringsvägen (hoppas jag). Han gillar att roa sig i bokhyllan och för er som undrar så verkar fortfarande Alistair MacLean vara favoriten... om det är placeringen eller innehållet som gör det kan jag inte svara på. Ibland går det ju lika bra med Lilla fordonsboken... I övrigt sneglar jag på allt som borde göras i trädgården, handlar burkmat på Ica, barnsäkrar hemmet, läser den fantastiska boken Vindens skugga och äter glass. Livet är rätt nice.

2 kommentarer:

Karin E sa...

De bortglömda böckernas gravkammare...jag lyssnade på Vindens skugga i somras och var inte nåbar under den tiden (kan ju ha att göra med att det var Jonas Karlsson som var uppläsare...)Spännande och helt omöjlig att lägga ifrån sig. Dessutom blir man sugen på att se Barcelona.

Lena sa...

Ja precis så kände jag med! Och tänk att jag har missat uppläsning av Jonas Karlsson, my favourite! Typiskt...