onsdag 16 april 2008

Tagga ner? snarare mer!

Nu har jag jobbat med taggar och bookmarks i del.icio.us. Det var som Kakan sa att tiden snabbt rinner iväg när man pysslar med sina taggar. Jag importerade mina taggar till del.icio.us och skapade ett taggmoln i bloggen. Molnet är än så länge inte så stort och kanske lite missvisande... och jag får väl ursäkta mig med att avsaknaden av jobbrelaterade sidor faktiskt beror på att jag är mammaledig o inte har så mycket annat att komma med på min egen dator hemma... hm En del har även snabbt påpekat att det inte finns en enda glass-tag än så länge, men det kommer, det kommer! Hur som helst, det här med taggarna fungerade inte helt smärtfritt för mig eftersom det blev en del knas på vägen och jag inte fattade förrän efter ganska lång tid att man var tvungen att gå in på VARJE bookmark och göra om den/det så att den syntes och fixa till taggarna så det inte stod imported framför varje. Eller finns det något annat smidigare sätt? Sen blev det lite andra problem också när taggmolnet skulle in i bloggen men det löste sig. Däremot förstår jag inte varför min tag rolls-sida inte sparar inställningarna jag gör utan varje gång jag är där inne går den tillbaka till någon sorts default som det var från början. Mycket irriterande. Nu kan man i alla fall beskåda mitt taggmoln och det ska utökas en del men det tar lite tid, och tid har jag bara i korta stunder eftersom så fort jag vänder ryggen till har den lilla marodören rivit ner något han inte får eller vurpat och slagit i huvudet när han försökt resa sig upp mot något som inte riktigt funkar. Livet är hektiskt och värre blir det påpekar alla vänligt hela tiden... hm Jag gillar i alla fall del.icio.ous och är fast i taggandet.

Inga kommentarer: