fredag 4 april 2008

Rapport hemifrån

Jag inser ju att Sandared inte är i närheten av att vara lika spännande som Southampton där Sofia befinner sig just nu, men även här pratas det open access vill jag lova! Fast min åhörare är tämligen intresserad utan vill helst jaga sin röda kloss över golvet eller riva ner allt på hyllan under vardagsrumsbordet eller pilla på pedalerna som öppnar och stänger kyl och frys. Och mycket MYCKET annat bus. Oliver har med andra ord blivit en stor kille som är betydligt rörligare än tidigare vilket ställer högre krav på hans ömma moder. Det blir många NEJ, och många, men hur 17 lyckades du med det där?? under dagarna och jag har funnit att jag allt oftare säger de förhatliga orden nej Oliver, inte den där, så är det bara. Det är det där sista jag opponerar mig emot, för det är egentligen det värsta svar jag vet, så är det bara. Vadå så är det bara?? varför, hur, på vilket sätt???? AAAAAAAA jag får skärpa mig, annars sitter jag snart här och gör precis allt det där jag minsann aldrig skulle göra när jag fick barn. HA HA!

1 kommentar:

Karin E sa...

Snart kommer lille Oliver bli ett eko av dig oxå. Barn är rätt avslöjande därvidlag. Lille Nils, 4 år, gick idag omkring och sa till sig själv: Sluta med de där dumheterna! Undras var han fått det ifrån?