måndag 28 april 2008

Sverige stannar utan kaffe

Ibland hör man roliga saker på radion. Som på förmiddagen idag när jag körde bil och hade "ring P1" på. Ämnet som diskuterades var det svenska försvarets vara eller icke vara och en man ringde in och tyckte inte vi skulle satsa på upprustning. Detta eftersom vi ändå inte hade en chans mot ryssarna (som tydligen är våra svorna fiender) och lilla Sverige är ganska ointressant att inta. Hur som helst så rullade hela "konversationen" på och programledaren undrade till slut om det ens var någon idé att vi försökte ha ett försvar, och nej det tyckte han absolut inte. För det hade ju (känt namn som jag just nu har glömt) sagt en gång att vill man ta över Sverige är det bara att ta kaffet ifrån svenskarna. Då gör vi vad som helst! vi kapitulerar och överlämnar allt vi har. Ha ha det var rätt roligt sagt för jag fick genast en bild av hur verksamheten totalt stannar av på BLR om det skulle bli kaffebrist. Jag vet ju bara hur folk börjar flacka med blicken och se stirriga ut om maskinen råkar bli servad just runt kl 9.00 eller när den som har kaffeveckan har glömt att fylla på maskinen efter en tung vecka. Då snackar vi kris! Och då har ändå vår största kaffedrickare slutat (Urban) men jag tror att Klaz leder kaffeligan nu... För att göra en lång historia kort så ligger det kanske något i det som den upprörda mannen sa på radion i morse, utan kaffe stannar Sverige. :)

1 kommentar:

Katharina sa...

Det är faktiskt en ganska rolig syn det där när kaffeapparaten av någon anledning vägrar fungera. =) Det kan i alla fall jag tycka som aldrig använder mig av apparaten.